Klubmodul henter siden
Ranglistespil for klubbens mænd 16-99 år
Vejledning
1. Er det første gang du tilmelder dig? Så skal du oprette en profil her  Opret profil
2. Ellers skal du logge ind for at tilmelde dig.

Regler:

Man får en seeding når sæsonen starter efter bedste skøn af koordinatoren. Hvad hver placering er værd kan ses nedenfor. træder man ind i løbet af perioden/sæsonen, så vil man oftest starte nedefra.

1: 100

2: 95

3: 90

4: 85

5: 80

6: 75

7: 70

8: 65

9: 60

10: 55

11: 50, osv osv osv

Hvordan får jeg point?

Vinderen får altid 100% af sin modstanders point.

Taberen scorer dog også altid point.

Hvis man vinder 0-6 partier i kampen får man 50% af sin modstanders point, og hvis man vinder over 7 partier i kampen får man 75% af sin modstanders point.

Eksempel 1: nummer 1 spiller mod nummer 3. Nummer 1 vinder 6-4 6-4 nummer 1 får får 90 point (100% af nummer 3’s point) og nummer tre får 75 point, som er 75% af nummer 1’s point, fordi nummer tre har vundet 7 eller flere partier.

Format:

Vi spiller 14 uger, hver fredag fra 17-21, startende den 17 maj. Vi tager pause i uge 28-30. Sidste spille uge er uge 36. Koordinatoren sender spilleplan ud onsdagen før fredag derved kender man både sin modstander, spilletidspunkt, og bane et par dage før. Den første kamp på hver bane spilles fra 17-19 , og den næste kamp fra 19-21. Kampen fra 19-21 må påbegyndes når første kamp er færdig.

Hvad kræver det at være med.

Spillere af alle niveauer kan være med, da vi seeder alle spillere før start betyder det at man oftest er matchet med folk på ens eget niveau, så vi får nogle gode lige kampe, men man har stadig rig mulighed for at avancere på ranglisten da vi spiller over en længere periode.

Hvad skal jeg have med?

Den som står først på spilleplanen tager bolde med. Boldene skal være nye for hver kamp. Dvs. at alle spillere skal regne med 7 rør bolde for en rangliste sæson.

Hvad hvis jeg ikke kan spille en eller flere fredage?

Hvis man ikke kan spille fredag, sørger man selv for at ombooke med sin modstander, helst inden næste spillerunde og man rapporterer scoren til koordinatoren hurtigst muligt. Hvis man har flere uger hvor man ikke kan spille grundet ferie eller andet, forsøger koordinatoren efter bedste evne at finde modstandere til vedkommende som også mangler kampe.

Hvad hvis jeg beslutter mig for at deltage efter ranglisten er startet?

Hvis man starter sent på sæsonen kan man udfordre ind i en given placering uden for top 5. Vinder man kampen overtager man pladsen fra den som man har spillet mod, og taber man ryger man nederst på ranglisten, og kan kæmpe sig op derfra.

Tilmeldte
2 /30
Tilmeldingsfrist
30.09.2024